Showing posts with label Cite mcm2. Show all posts
Showing posts with label Cite mcm2. Show all posts

Saturday, March 16, 2013

Buah hati baru

Saya dah ada buah hati baru....Buah hati saya nie kalo x dicium sehari xlengkap lah nampaknya....Kalo masuk bilik, sure akan ada bau yg ditinggal kan buah hati nie...Buat saya teringat2 jerk kat dia....

Alahai sayang mummy...Lubna Al-Hafiyya...





Baby comel mama ida n baba zepi...


Saturday, January 19, 2013

Wajah Baru

Nampaknya blog dah berwajah baru...Nak tukar selera setelah lama berwarna pink...Maka kita tukar lah...Dengan harapan berwajah baru, makin rajin nak update...Ngeh3...(Salah satu azam tahun baru :)) Wajah baru blog kali nie lebih clean and simple rasanya...Tak nak dah serabut2...Ibarat kain putih....Nak boh (letak) corak ape pun xpe lah...Ikot sedap sendiri....

Cuma ada personal touch kat atas tu...My beautiful picture collage...Those represent my love ones, my hope and also my dreams....Semoga semuanya tercapai...In sha Allah...Amin Ya Rabb...One day...1 ari nanti Allah akan tunaikan impian2 saya...Dengan usaha saya pastinya... 

Doakan saya :)

Tuesday, September 18, 2012

Kisah beg tangan di Wangsa Walk

Hari Ahad yang lepas sempena Hari Malaysia, saya dan suami serta MIL, adik-adik ipar saya pergi Zoo Negara...Diorang tggu sehingga persembahan haiwan, tapi saya n Incik Suami balik dl...Saya nak kemas barang balik ke ulu pulak...plus kitorg nyer tuan rumah buat open house, harus berbaik ngan penyewa ok...Jadi otw tu sy pun pergi lah ke Wangsa Walk, singgah makan je niatnya...

Jadi memandangkan hari dah lewat, saya nie pun g lah solat dl...Niat di hati pas solat nak g makan n then balik terus ke Shah Alam...Then terus lah ke surau....Saya kemudian tanggal tudung n letak lah tudung dan HANDBAG kat tempat gantung telekung tu....Saya kemudian amek wudhu' n terus solat....

Ya.....Saya LALAI...Saya lupa...Saya betul2 terlupa...Tak teringat langsung....Habis saja solat, saya pandang kat tempat gantung tudung tu, xde dah HANDBAG saya....HILANG...Ya....Handbag saya hilang dalam surau...

Saya pakai tudung, then tanya org2 kat c2...Memang xde lah handbag saya tu...Hilang...Dah ada orang curi...Then saya nie kuar n bagitau Incik Suami...Incik Suami amek phone n trs call Dr Ila...My good good good sister....Trs call dia minx no maybank tuk block saya nyer ATM n Kad Kredit...Saya riso jugak lah kan dia sempat amek saya nyer duit dlm akaun MAYBANK tu...hu3....Saya call MAYBANK centre...Saya  tanya juga baki akaun saya, tapi dia xleh cek...Tapi dia kata akaun Maybank2u sy still bleh cek...Sib baik...

Saya juga call DIGI Centre sebab sy nyer Sim Kad tu postpaid...In case jd pape kan, baik lah sy block dl kan...

Kemudian buat laporan kat Wangsa Walk nyer security then diorg amek report...Then saya pergi ke Balai Polis yang berhampiran buat laporan...jalan kaki sebab nye kalo nak kuar xleh...kad parkir ada dalam simpanan saya....Habis semua hilang....

Masa buat laporan, saya pun jadi cam blur...Polis tu suruh senaraikan ape yg hilang...Nie barang yang hilang..

1. I/C
2. ATM kad (BSN n MAYBANK)
3. Kad kredit MAYBANK
4. RM 400 (lebih kurg)
5. Kamera SONY (saya beli mula2 dl RM1k lebih)
6. Handphone Blackberry
7. Lesen Memandu kelas D

Jadinya, lebih kurang RM 1000 lebih juga saya rasa dia dapat dari saya...orang sekarang nie dah xleh percaya...dalam surau pun xleh percaya...

Pas wat report, saya g tanya kat DIGI centre, sebab saya nak dapatkan sim kad baru...then pegi lah, sib baik lah girl kat DIGI centre tu baik...dia attach kan polis report sy...kitorg tggu kat c2....dia dah tolong kitorg dgn attach kan report tu...rupanya, DIGI nakkan temporary IC...saya ari Isnin dah nak balik ulu...xsempat nak buat IC...Incik Suami teringat yg ada IC lama saya dalam kete...dia g amek n girl tu attach kan...sib baik lah boleh...dpt lah saya sim kad baru dgn no yg sama...Alhamdulillah...

Then, kitorg g kat security department Wangsa Walk tu...Kitorg inform yg kitrog nak kuar dari Wangsa Walk...Diorg pun bukak kan lah gate tu...hu3...

So now...saya tiada lah IC, Lesen...Sedih...Tapi...

Memang dah suratan saya nyer barang2 nak hilang...Nasib baik hilang dengan cara mcm tu...kalau saya kena ragut ke, orang tahan tepi jalan ke siap dengan pisau...Nauzubillah...Allah masih sayang kan saya...Allah masih lindung saya...Alhamdulillah...








Saturday, May 5, 2012

Bila habitatnya di ambil



Saya baru selesai solat...tetiba dgr housemate sy (R nama sebenar) berkomunikasi ngan cikgu lelaki yg dok sebelah bilik kitorg (L nama sebenar) ...

L : Aku nampak ular lah R..
R : Ye ke? Mana?

L pun kemudian pergi nak halau ular tersebut...tapi malangnya ular tu masuk asrama budak perempuan...nasib baik bebdk xde...kalo ada....xtau lah ape jd...Nauzubillah....

L dan R pun kemudian bawak lah segala kayu nak cari Ular tu dlm asrama...Saya nie pulak mmg penggeli..Pntg nampak ular, automatik bulu roma mencacak naik, lemah lutut kaki...Jd sy mmg xkuar, duduk je dlm bilik buat keras...Mula dah fikir bukan2, mcm mana kalo tetiba masuk dlm bilik nie...Nak lari mana...Semua saya fikir...

Tetiba dalam dok dgr R & L nie mencari ular tu kat asrama, tetiba ada org ketuk pintu bilik...

Org tu : Ada asap, ada asap, ape yg terbakar?
Sy : Hah?ape yg terbakar?

Saya capai tudung, terus kuar...Sempat pndg kat dapur, takot2 xtutup api pas masak td...Rupa2nya pekerja pembinaan yg tgh wat sekolah baru kitorg dtg ketuk pintu...saya dok tgk kat atas atap...kot2 ada terbakar ke ape...hu3...tgk2 xde...

Kemudian L& R dtg..

L : nape?
Sy : xtau...ada asap...xtau ape yg terbakar...

L trs pegi off main suis blok kitorg tu...takot ada kipas or lampu yg terbakar dlm bilik dia...then c L bukak pintu bilik dia...fushhhh...berasap penuh....xtau ape yg terbakar...xde ape2 yg kuarkan api...then c L on semula suis...kipas molek, tv molek...tgk2 rupanya...

L terlupa nak tutup api dapur...rupanya dia tgh memasak td...terkejut tgk ke Ular trs dia kuar nak g halau...dia lupa nak tutup daging goreng dia...cian ke L....xdpt makan daging goreng...rentung dek tengok ke Ular...

Then, L dgn bantuan sorg jaga sekolah, Ayah Chik yg sy panggil meneruskan usaha diorg mencari ular tersebut dan membunuhnya...siap suruh R cari buluh...alhamdulillah...setelah bertungkus lumus lebih kurg 20 minit, ular tersebut telah berjaya di bunuh...sy xdpt nak bayangkan macam mana keadaan kalo sy berdepan ngan haiwan tersebut...Nauzubillah...Ya Allah...Lindungi lah aku...

Saya rasakan, Ular skrg byk kat area sekolah kitorg sbb construction yg tgh dibuat..Habitat dah diambil,...Ia xde tempat nak pergi...So dtg lah ke tempat manusia plak...

Tapi yang pasti, alhamdulillah...Allah lindungi kami hari ini...

Terima kasih kepada L yang telah bersusah payah membunuh ular tersebut walaupun daging goreng nye telah terkubur...hu3...Terima kasih juga kepada Ayah Chik...

........................(-_-).......................

Saturday, January 28, 2012

Banyak cerita + Xde masa = Yg sebenarnya malas

Serius, byk sgt cerita nak diceritakan..
Byganlah py lah lama nyer  update...
Dari sebelum cuti sekolah last year...
Smpi dah masuk tahun baru...
X update2 lg...

InsyaAllah...akan cuba mengupdate...
Tapi ntah bile lah...
Akan cuba mencari masa...
Masa tu ada, tp byk kekangan...
Wah, masih memberi alasan di c2 ko ye Yana...
Ckp je lah malas...

Plus skrg nie kat UT line tenet xde...
sbb ape ntah...
kontrak tente tu dah ditamatkan ke ape ntah...
so kami sume kat ulu nie xleh nak on9 lah...
sbb tu lah lama x on9...
kalo kuar jerk br on9...
kalo x mmg xbukak lah segala mcm fb ke ape...
rindu nak baca blog...huk3...

Cukup lah dl, byk nak cite nie..
Tpi nanti lah ek...
kite tggu........
:
:
:
:
:
bape lama baru Yana akan update...
Ha3...