Tuesday, September 18, 2012

Kisah beg tangan di Wangsa Walk

Hari Ahad yang lepas sempena Hari Malaysia, saya dan suami serta MIL, adik-adik ipar saya pergi Zoo Negara...Diorang tggu sehingga persembahan haiwan, tapi saya n Incik Suami balik dl...Saya nak kemas barang balik ke ulu pulak...plus kitorg nyer tuan rumah buat open house, harus berbaik ngan penyewa ok...Jadi otw tu sy pun pergi lah ke Wangsa Walk, singgah makan je niatnya...

Jadi memandangkan hari dah lewat, saya nie pun g lah solat dl...Niat di hati pas solat nak g makan n then balik terus ke Shah Alam...Then terus lah ke surau....Saya kemudian tanggal tudung n letak lah tudung dan HANDBAG kat tempat gantung telekung tu....Saya kemudian amek wudhu' n terus solat....

Ya.....Saya LALAI...Saya lupa...Saya betul2 terlupa...Tak teringat langsung....Habis saja solat, saya pandang kat tempat gantung tudung tu, xde dah HANDBAG saya....HILANG...Ya....Handbag saya hilang dalam surau...

Saya pakai tudung, then tanya org2 kat c2...Memang xde lah handbag saya tu...Hilang...Dah ada orang curi...Then saya nie kuar n bagitau Incik Suami...Incik Suami amek phone n trs call Dr Ila...My good good good sister....Trs call dia minx no maybank tuk block saya nyer ATM n Kad Kredit...Saya riso jugak lah kan dia sempat amek saya nyer duit dlm akaun MAYBANK tu...hu3....Saya call MAYBANK centre...Saya  tanya juga baki akaun saya, tapi dia xleh cek...Tapi dia kata akaun Maybank2u sy still bleh cek...Sib baik...

Saya juga call DIGI Centre sebab sy nyer Sim Kad tu postpaid...In case jd pape kan, baik lah sy block dl kan...

Kemudian buat laporan kat Wangsa Walk nyer security then diorg amek report...Then saya pergi ke Balai Polis yang berhampiran buat laporan...jalan kaki sebab nye kalo nak kuar xleh...kad parkir ada dalam simpanan saya....Habis semua hilang....

Masa buat laporan, saya pun jadi cam blur...Polis tu suruh senaraikan ape yg hilang...Nie barang yang hilang..

1. I/C
2. ATM kad (BSN n MAYBANK)
3. Kad kredit MAYBANK
4. RM 400 (lebih kurg)
5. Kamera SONY (saya beli mula2 dl RM1k lebih)
6. Handphone Blackberry
7. Lesen Memandu kelas D

Jadinya, lebih kurang RM 1000 lebih juga saya rasa dia dapat dari saya...orang sekarang nie dah xleh percaya...dalam surau pun xleh percaya...

Pas wat report, saya g tanya kat DIGI centre, sebab saya nak dapatkan sim kad baru...then pegi lah, sib baik lah girl kat DIGI centre tu baik...dia attach kan polis report sy...kitorg tggu kat c2....dia dah tolong kitorg dgn attach kan report tu...rupanya, DIGI nakkan temporary IC...saya ari Isnin dah nak balik ulu...xsempat nak buat IC...Incik Suami teringat yg ada IC lama saya dalam kete...dia g amek n girl tu attach kan...sib baik lah boleh...dpt lah saya sim kad baru dgn no yg sama...Alhamdulillah...

Then, kitorg g kat security department Wangsa Walk tu...Kitorg inform yg kitrog nak kuar dari Wangsa Walk...Diorg pun bukak kan lah gate tu...hu3...

So now...saya tiada lah IC, Lesen...Sedih...Tapi...

Memang dah suratan saya nyer barang2 nak hilang...Nasib baik hilang dengan cara mcm tu...kalau saya kena ragut ke, orang tahan tepi jalan ke siap dengan pisau...Nauzubillah...Allah masih sayang kan saya...Allah masih lindung saya...Alhamdulillah...








2 comments: