Friday, April 20, 2012

Cuba Mai Dok Kat Tempat Kami, Mau Dak?

Saya tulis entry nie khas untuk org2 yg sering mengatakan ayat mcm nie....

BEST APE DOK ULU, LEH KUMPUL DUIT BYK TU, 
PEMANDANGAN CANTIK KAT CNI, BUKAN SENANG NAK DPT
PENGALAMAN TU, NANTI XDAPAT DAH KAT MANA2

Hallo...nak tanya ckit...
kalo tuan2 / puan2 pihak berkenaan ada anak/isteri/saudara mara...
nak ke hantar posting kat tempat kami
nak ke?nak?

Nak ke mereka alami ape yg kami alami?
Nak ke?

I don't think so...

Naik bot 3 jam
Perjalanan kuar selepas naik bot ke bandar terdekat 1 jam
Perjalanan ke tempat lain bergantung pada jarak lah
(Macam sy nak ke shah alam amek masa 5 jam naik bas)
Ari ahad kul 12 mesti ada dah di Jeti Kuala Tahan

Masa yg kami habiskan ngan keluarga kami sgt lah singkat
Kalo org tu dok Jerantut ke, kg kat Kuala Tahan xpe lah
Nie kami nie family dok jauh tau x...

Tolong lah...
Saya rasa mungkin ada sesetgh org kata saya suka merungut
Saya xbersyukur...
tapi ingat lah..
Kesusahan orang tak sama...
Semua org ada kesusahan dia sendiri...
jadi tlg jgn kata...
Ahhh, merungut je tau...x bersyukur...
Saya bersyukur rezeki Allah bagi pada saya...
Kalo tak bersyukur saya dah lama lari...

Tapi nak lari mana...
Allah dah tentukan ini yg terbaik utk saya...
Buat masa ini... 
Jadi saya berharap saya dapat meneruskan ketabahan saya...
Saya sentiasa doakan supaya kesabaran saya di pertingkatkan dari hari ke hari...

Ingatlah...
Kesusahan orang tak sama...
letaklah diri anda di tempat org tu...
walaupun hakikatnya ia masih tak sama spt mana yg di rasa...

No comments:

Post a Comment