Saturday, June 18, 2011

Kembang Hati

Saya sangat suka apabila orang doakan saya.
Dan serta merta hati akan jadi kembang.
Xtau lah kembang tu seperti tisu buh air ke apa.
Tapi memang sangat terasa kembang.
Dan saya akan selalunya berterima kasih sesangat kepada
orang yang mendoakan saya.
Terima kasih...terima kasih...terima kasih.


Kisah 1
Kejadian semasa saya nak pergi ambil sijil nikah.
Masa tu hujan, saya tunggu Incik Suami kat bawah bangunan.
Dia pergi ambil kereta.
Masa tu hujan.

Then ada lah pakcik and makcik nie.
Saya tak kenal pun.

Makcik : Rumah kat mana?
Saya : Rumah saya tu.(sambil tunjuk). Dekat je.
Makcik nak pergi mana?
Makcik : Nak balik.
Saya : Rumah kat mana?Nak naik ape?
Makcik : Naik bas.
Saya : Hujan nie makcik.Jom saya hantarkan.Saya kebetulan nak g pusat bandar.
Makcik and pakcik : Terima kasih lah nak.

Then bermacam lah perbualan antara kami berempat di dalam kereta.

Makcik : Anak berapa orang?
Saya : Baru kawen makcik.Nie adik saya.
(Kebetulan auni ada dalam kete masa tu)
Makcik : Oh...ye ke..Bagus2.
Semoga bahagia sehingga ke akhir hayat.
Saya : Terima kasih makcik.Terima kasih.InsyaAllah.Amin.

Suddenly there's a broad smile on my face.
Hati saya terus kembang.
Strangers doakan kita.
Semoga ape yang didoakan akan menjadi kenyataan.
Amin.

Niat saya bukan untuk menunjukkan saya baik.
Tidak sama sekali.
Cuma saya hendak menceritakan betapa sebenarnya
mendoakan orang lain itu indah.
Betapa orang akan menghargai apa yang diucapkan.
Sentiasalah mendoakan yang baik-baik kepada orang lain.


P/s - Cik Yam n Ida...Saya sayang korg coz slalu doakan saya..
Semoga ia cepat menjadi kenyataan.




No comments:

Post a Comment